עורך דין אפוטרופסות

על עורך דין אפוטרופסות

עורך דין אפוטרופסות מתמחה בתחום הכשירות המשפטית, כפי שזו הוגדרה בחוק. עליו להכיר את התנאים והכללים, הנוגעים במינוי של אפוטרופוס, עבור מי שעקב מצבו הנפשי והבריאותי, אינו כשיר לקבל החלטות באופן עצמאי. מינוי אפוטרופוס יכול להיעשות בנוגע לגופו או רכושו של האדם, בהתאם למצבו באותה העת. שיפור במצב נפשי או בריאותי, יכול להביא לביטול המינוי. אפוטרופוס ממונה, עבור מספר מקרים שהוגדרו בחוק. המינוי נדרש עבור אדם, שבית המשפט הכריז עליו בתור פסול דין. בנוסף יש למנות אפוטרופוס עבור קטין, שהוריו נפטרו או כאשר הם אינם מסוגלים, לפי בית המשפט, למלא את חובותיהם כהורים. מקרים נוספים הם, של בוגר בעל צרכים מיוחדים וקשיש במצב דמנטי וכדומה.

ללא אינטרסים זרים

במהלך עבודתו של עורך דין אפוטרופסות עליו לפעול, על מנת להגן על האינטרסים של חסר הכשירות ולמנוע מינוי, שלא כדין הנובע משיקולים זרים. האפוטרופוס הממונה, צריך אף הוא לפעול לטובת האדם עליו הוא ממונה ולהימנע משיקולים כלכלים או אחרים במהלך התנהלותו. קרוב של אדם שסבור שהאפוטרופוס הממונה, פועל בניגוד לאינטרס של האדם עליו הוא ממונה, יכול לפנות לבית המשפט בעזרת, עורך דין אפוטרופסות על מנת לבטל את המינוי ולבקש למנות אפוטרופוס אחר.

מצבים בהם נדרש המינוי

כפי שיודע כל עורך דין אפוטרופסות היטב, המצבים הנפוצים בהם נדרש המינוי הם בתחילת החיים ולקראת סופם. גם במהלך החיים, ישנם מקרים בהם נדרש המינוי, לאחר תאונה או אירוע מוחי, המשפיע על יכולותיו של האדם לקבל החלטות בעצמו. על האפוטרופוס הממונה, מוטלת האחריות לדאוג לרווחתו של האדם, עליו הוא ממונה ויש צורך למנות את האדם המתאים ביותר למשימה זו. עורך דין אפוטרופסות צריך לנמק לבית המשפט, מדוע האדם המבקש, הוא המתאים ביותר ולתמוך בבקשה באסמכתאות ותצהירים, של בני המשפחה והגורמים המטפלים הרלוונטיים.

עורך דין אפוטרופסות מקצועי ומנוסה

אם אתם זקוקים לייעוץ משפטי לגבי מינוי של אפוטרופוס לבן משפחה, שאינו יכול לדאוג לעצמו, כדאי לכם להכיר את הצוות המשפטי של משרד עורכי דין, צפיר ורוזנבלום המתמחה בתחום. התחום של כשירות האדם ומינוי אפוטרופוס, הינו מורכב ויכול להשפיע באופן דרמטי, על יחסי המשפחה ועל כל המעורבים בכך. ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי דין צפיר ורוזנבלום, כאן באתר לשם קבלת מידע חשוב נוסף בנושא.

עשה ואל תעשה

דברו איתנו

מאד נרצה לשמוע ממכם, רק מלאו את הטופס מתחת ואנו נחזור אליכם בהקדם!