ייפוי כוח מתמשך עורכי דין

לא כולנו אוהבים לחשוב על מצב שבו חלילה לא נהיה צלולים, או שחלילה עקב מחלה או מוגבלות גופנית או נפשית, כבר לא נוכל לטפל בענייננו השונים. לכן, ייפוי כוח מתמשך,  נותן את המענה לכך. מדובר על ייפוי כוח, אשר מקנה למי שמונה כאפוטרופוס, לטפל בנושאים הקשורים לענייניו הרפואיים של החוסה, ענייני רכוש, מגורים, מימוש זכויות כמו הגשת תביעות סיעוד ועוד. לכן, תמיד עדיף לקבל החלטה מבעוד מועד ולפנות אל מי שמתעסק בנושא ייפוי כוח מתמשך עורכי דין, המתמחים בכך, כך שיוכל לערוך מסמך זה ולהפקידו (באמצעות עוה"ד) באופן מקוון לאפוטרופוס הכללי לבתי המשפט בישראל.

קביעת המיופה תתבצע על ידי מייפה הכוח בעודו צלול וכשיר

למעשה, ייפוי כוח מתמשך, יכול להיעשות בכל שלב בחייו של אדם, כאשר הוא כשיר עדיין למנות מיופה כוח על פי שיקוליו ובחירתו. מייפה הכוח, אף יכול לתת הוראות למיופה הכוח כגון כיצד יבצע או יטפל בענייניו השונים. מיופה הכוח יכול לטפל בענייניו של מיופה בשלושה תחומים שונים: רכוש, עניינים אישיים ועניינים רפואיים. מיפה הכוח יבחר אדם שהוא סומך עליו. על מייפה הכוח לחתום מתוך רצון והסכמה חופשית. יש לציין, כי מייפה הכוח יכול להגביל את ייפוי הכוח לתחום אחד בלבד למשל לתחום הרפואי בלבד. כשמו כן הוא, מאפשר ייפוי כוח מסוג זה, לטפל רק בענייניו הרפואיים של אדם ומכאן מייפה הכוח יוכל לבחור שני מיופיי כוח – אחד שיטפל בענייניו האישיים והשני בענייניו הרפואיים. מומלץ לפנות אל מי שמתעסק בנושא ייפוי כוח מתמשך עורכי דין, המתמחים בתחום זה והוכשרו לטפל במסמך זה, ע"י משרד המשפטים.

מתי מסמך ייפוי כוח מתמשך מקבל תוקף?

יש לציין, כי מייפה הכוח, יכול בכל שלב כאשר המייפה עדיין בשליטה, לחזור בו מהקניית ייפוי כוח מתמשך לאדם מסוים. כאשר אדם אינו כשיר משפטית, הוא כבר לא יוכל לחזור בו. המסמך של ייפוי הכוח המתמשך, יקבל תוקף ללא צורך של התערבות בית המשפט לענייני משפחה.  ניתן יהיה להפעיל את המסמך באופן מידי ברגע שהמייפה כוח הפסיק להבין בדבר כלומר, מתקיים התנאי להפעלת ייפוי הכוח המתמשך. יש לציין, כי מיופה הכוח, יהיה חייב להיות למעלה מ-18 שנה. מיופה הכוח אף יצטרך לאשר על גבי טופס ייעודי שאין לו כל עניין אישי בייפוי הכוח. יש לציין, כי כל עו"ד העוסק בתחום ייפוי כוח מתמשך הוכשר  בתעודה מיוחדת לטפל במסמכים כגון ייפויי כוח מתמשכים.

עשה ואל תעשה

דברו איתנו

מאד נרצה לשמוע ממכם, רק מלאו את הטופס מתחת ואנו נחזור אליכם בהקדם!