חדלות פירעון ושיקום כלכלי

על חדלות פירעון ושיקום כלכלי

הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי מאפשר לבנות תכנית שיקום כלכלי, הכוללת החזר חלקי של החבות לנושים, בהתאם לאמות מידה מוגדרות לחישוב ההכנסה הפנויה, של כל חייב. בהתאם להכנסה הפנויה, ייקבעו התשלומים שהחייב יעביר לנושים, במהלך תקופת ההליך ושאר החובות יימחקו. הדבר מאפשר לאדם הלוקח חלק בהליך, להמשיך להתקיים בכבוד ולהחזיר סכומים, שביכולתו לעמוד בהם, תוך הסרה של ההגבלות והעיקולים, שהוטלו עליו, על ידי ההוצאה לפועל, לשם מימוש של החובות.

האינטרס הציבורי

המנגנון החדש של חדלות פירעון ושיקום כלכלי נחשב לאחד ממהלכי החקיקה המורכבים, שנעשו בשנים האחרונות בארץ. החוק החדש שם את הדגש על השיקום הכלכלי, של החייבים ולכן נקבע בו, תקופת פירעון של 4 שנים בלבד, שלאחריהן החייב יקבל הפטר מיתרת חובותיו. החוק החדש הקטין את יכולות הגבייה של הנושים, מחייבים שמשתתפים בהליך ובאופן מודע, מעדיף את האינטרס של המשתקם והאינטרס הציבורי הכללי בשיקום חייבים, על פני האינטרסים של הנושים. החוק הקנה סמכויות לממונה על חדלות הפירעון, על מנת למנוע שימוש לרעה בהליך, למעשי רמייה או להתנהלות שאינה בתום לב.

נושים קטנים וגדולים

על מנת להגדיל את הסכומים שיגיעו לנושים במסגרת חדלות פירעון ושיקום כלכלי, נקבע סדר נשייה מסודר ובזאת במטרה לעזור לנושים הקטנים, כגון ספקים ונותני שירותים, לקחת גם חלק מן הנשייה למרות שאין בידם שעבוד על החוב ולהגדיל את סכום הדיבידנד המתקבל לטובתם לעומת הגופים הפיננסים הגדולים. המחוקק ביקש באמצעות כלי זה, להגן על הנושים שעלולים לשאת את הפגיעה המשמעותית ביותר, מההליך של חדלות פירעון ושיקום כלכלי ולהבטיח פגיעה קטנה במידת האפשר. ההליך נבנה כך שיהיה אחיד וברור בהתאם לקריטריונים מובחנים ובמטרה להביא לשיקום מהיר של החייבים, בפגיעה מינימלית לנושים השונים.

חדלות פירעון ושיקום כלכלי עם משרד עורכי דין המתמחה בתחום

אם אתם זקוקים לייעוץ בנוגע להליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי כדאי לכם להכיר את משרד עו"ד צפיר ורוזנבלום. המשרד מתמחה בהליכי חדלות פירעון ומחויב, לראיה כוללת של צרכי כל לקוח, קטן כגדול.  משרד עו"ד צפיר ורוזנבלום מתגאה בחשיבה משפטית מחוץ למסגרת המקובלת, תוך יצירתיות הנובעת ממקצועיות וניסיון. למשרד ניסיון רב בתחומי משפט רבים, לרבות התחום המסחרי והאזרחי. לקבלת ייעוץ ראשוני ניתן ליצור קשר טלפוני או להשאיר פרטים כאן באתר בקלות ובמהירות.

עשה ואל תעשה

דברו איתנו

מאד נרצה לשמוע ממכם, רק מלאו את הטופס מתחת ואנו נחזור אליכם בהקדם!