עו"ד ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך נועד לאפשר לאדם להחליט מי יוסמך לטפל בעינייניו מטעמו בעת איבוד כשירותו לקבל החלטות או בשל סיבה אחרת.

זהו כלי משפטי המאפשר לאנשים לכלכל את צעדיהם כפי רצונם מבעוד מועד, כלי זה נכנס לתוקף ב-2017 ועל מנת להשתמש בו נדרש עו"ד לייפוי כוח מתמשך

 

מינויו של צד ג לקבל החלטות עבור האדם גובלת בפגיעה ממשית בזכויות יסוד, ושיללת חירותו על גופו וקניינו.

עד לכניסתו של הייפוי כוח המתמשך לחוק כדי לקבל החלטות עבור צד ג' היה נדרש הליך מינוי אפוטרופוס על ידי שופט.

מינוי זה היה מתבצע בהתאם לשיקולים כללים שלקח השופט בחשבון, וגם כאשר בראש מעיינו היה טובת האדם לו מונה האפוטרופוס לא היה מדובר ברצונו האישי של האדם ולא פעם היו מאושרים מנויי אפטרופסות בהחלטות שירירותיות.

 

לכן, כאשר מדובר בקבלת החלטות קריטיות לגבי חיו ובריאותו של האדם רצו המחוקקים לאפשר לו לבחור את מקבל ההחלטות בעצמו, דבר המתאפשר על יד יפויי כוח מתמשך.

 

ייפוי כוח עורכי דין

הליך קבלת ייפוי כוח מתבצע רק דרך על ידי עורך דין, וישנם מספר סוגי יפויי כוח שהוסדרו בחוק:

ייפוי כוח תמתשך כללי – ייפוי כוח זה יכנס לתוקף בעת אישורו על ידי הרשם ויהיה לכל חיו של האדם, ייפוי כוח כללי מקנה למיופה סמכות בקבלת כל החלטה על חיו של האדם החל מהחלטות רפואיות, החלטות כלכליות, ועד החלטות אשיות.

לייפוי כוח זה ישנם מגבלות בחוק כדי למנוע שימוש בכוח לרעה למשל נדרש אישור בית המשפט לביצוע עסקאות נדל"ן או מכירות בסכומים גבוהים עבור האדם, גם קבלת מתנה למיופה עצמו נדרש אישור וכן העברת תרומות ועוד.

ייפויי כוח נוספים הם ייפוי כוח מתמשך לעינינים רפואים בלבד, ייפוי כוח מתמשך לענייני רכוש בלבד הנפוץ יותר אצל האוכלוסיה המבוגרת המבקשת למנות אחד מקרובי המשפחה לדאוג להם לטיפול שוטף בנכנסים ותשלומים וכו. וייפוי כוח מתמשך לעינינים אישיים בלבד כמו קביעת מקום מגוריו של האדם וכו.

 

ייפוי כוח אלה לא נתנים רק לעת זיקנה, ישנם מצבים אחרים בהם נדרש לחתום על ייפוי כוח זה כמו איבוד כשירות כללית או כשירות גופנית המונעים מהאדם את היכולת לקבל החלטות בעצמו עבור חיו.

עשה ואל תעשה

דברו איתנו

מאד נרצה לשמוע ממכם, רק מלאו את הטופס מתחת ואנו נחזור אליכם בהקדם!