עו"ד טיפול בירושות

ירושות בישראל מתחלקות על פי צאוות המנוח וכאשר אין צוואה חלקות הירושה תעשה על פי החוק שקובע הוראות דיספוזטביות ואופציונליות לצורת החלוקה.

גם לעריכת הצוואה עצמה יש מספר דרכים נפוצות למשל צוואה באישור עו"ד לטיפול בירושות, צוואה הנאמרת על ערש דווי בעל פה, צוואה בפני רשויות רשמיות כמו שופט או רשם וצוואה שנערכת בנוכחות עדים אחרים.

כל סוגי צוואות אילו מקבלות תוקף משפטי אחרי מותו של המצווה.

 

צפיר ורוזנבלום משרד עו"ד לטיפול בירושות בעלי ידע נרחב בתחום העובדים מול הגופים הממשלתיים כמו הרשם לעינייני ירושות, נותנים ייעוץ מלאה והכוונה בנושאי צוואת, טיפול החלוקת רכוש משותף ובקיאים בכל חידושי הפסיקה המתעדכנים תדיר.

 

ירושות חו"ל

רבים מן המורישים וירושים בישראל מעורבים לא אחת בחלוקת רכוש וכספי חשבונות בנק הנמצאים מחוץ לישראל.

ישנם צרכי טיפול שונים בירושות חו"ל בהתאם לדיני המדינה בא נמצא הנכס, צריך להבדיל בין אזרחות היורש ומקום מושבו הקבוע לבין מקום מושבו הקבוע של המוריש ונכסיו.

 

מכיוון שרבים מעורכי הדין בישראל אינם בקיאים בדיני הירושה הזרים, כדי לבצע מהלך משפטי חוצה מדינות חשוב להעיזר בעורך דין המתמחה בירושות חו"ל על מנת להבטיח את אינטרס הצדדים בצורה הטובה ביותר

 

עורך דין ירושות

ישנם סוגי צוואות שונות אותם ניתן לערוך עם עורך דין ירושות במעוד מועד, אחת הצוואות שהופכת נפוצה עם השנים היא צוואה הדדית בין בני זוג.

צוואה הדדית היא צוואה בין בני זוג (בדרך כלל בנישואי פרק ב') ובה הם מחלקים את הרכוש בצורה שונה מהמקובל והדדית לטובת הילדים מנישואים קודמים של שניהם.

 

עניין הצוואות ההדדיות הוסדר לראשונה בסעיף 8א לחוק הירושות ב-2005 ובמסגרות מפורטים התנאים וההגבלים החלים על צוואות אלה.

כאשר מקבלים החלטה לערוך צוואה מסוג זה במיוחד כאשר מעורב בה רצונו של האחר ולא רק רצונו של המוריש היחיד, חשוב לקבל הדרכה על מנת לערוך אותה בצורה שתשרת את אינטרס הצדדים בהגינות ומדוייקות שימנעו לאחר מעשה סכסוכים מיותרים בין היורשים ערעורים על הצוואה.

 

בבסיסו של עקרון הצוואה הדדית עומד ערך השווין בחלוקה, כלומר ניתן להסדיר במסמך בעל תוקף משפט אחד את רצון שני צדדים ושניהם יהיו מחוייבים לה באותה צורה גם בלכתו של אחד מבני הזוג בטרם עת.

עשה ואל תעשה

דברו איתנו

מאד נרצה לשמוע ממכם, רק מלאו את הטופס מתחת ואנו נחזור אליכם בהקדם!