עו"ד חדלות פירעון

כל מה שרצית לדעת על עו"ד חדלות פירעון

כאשר מדובר על עו"ד חדלות פירעון חשוב להבחין בין התחום העסקי והתחום האישי. במאמר זה נעסוק בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי, של אנשים פרטיים, מה שבעבר היה מוכר כהליך פשיטת רגל. המאמר לא יעסוק בחדלות פירעון וכינוס נכסים של חברות עסקיות, למרות שישנם עו"ד חדלות פירעון רבים, המתמחים במגזר העסקי. עורך דין המייצג את החייב מול הנושים, בתי המשפט וההוצאה לפועל, למעשה בונה תוכנית הבראה אישית של החייב, תוך משא ומתן, מול כל הגורמים המעורבים. בתהליך נבדקים נכסיו השונים של החייב ויכולותיו להכניס, כספים באופן מתמשך ורק לאחר מימוש הנכסים וקביעת הסדרי תשלום ריאליים לנושים, ההליך נכנס לתוקף.

רפורמה מקיפה

כפי שמסבירה, עו"ד חדלות פירעון מריה רוזנבלום, החוק החדש המסדיר את הליך חדלות פירעון, של בעלי חוב פרטיים נכנס לתוקפו בשנת 2018. המחוקק ביקש לקבוע הסדר אפקטיבי, המאזן את האינטרסים של הנושים והחייבים עם האינטרס החברתי הכללי. נקבעו מנגנוני ההסדר של החייבים לפריעת חובותיהם, במסגרת ההליך ובאלו מצבים, לאחר התקופה הקצובה, ניתן לקבל הפטר, משאר החובות ולצאת לדרך חדשה. החוק נועד להפחית את הבירוקרטיה, שאפיינה את הליך פשיטת הרגל ולייעל ולקצר את ההליך. באיזון האינטרסים בקביעת ההסדר, מנסים להגדיל, עד כמה שניתן את שיעור החוב, שהחייב יחזיר לנושים השונים בתשלומים, תוך מימוש של נכסי החייב הזמינים, בהתאם לכושר השתכרותו וצרכי הקיום שלו ושל משפחתו.

שינוי בירוקרטי

לדברי עו"ד חדלות פירעון אילנית צפיר, הרפורמה בדיני חדלות פירעון נדרשה, מכיוון שההליך של פשיטת רגל לא התאים לעת המודרנית ורבים ממרכיביו, אף נותרו מהחקיקה המנדטורית. החוק החדש נועד לספק הסדרים המותאמים לתקופה הנוכחית, תוך הגדרה מחדש של הגופים הממונים על ההליך, מבחינה בירוקרטית ומנהלית. במסגרת הדינים שנקבעו ברפורמה, לגבי חייבים פרטיים נקבע, כי יש לתת דגש על שיקומם של החייבים, שמירה על כבודם ושילובם מחדש, במרקם החיים הכלכליים.

ייעוץ וליווי מאת עו"ד חדלות פירעון מקצועית ומנוסה

אם אתם מחפשים עו"ד חדלות פירעון אתם באתר הנכון. צפיר ורוזנבלום משרד עורכי דין מורכב מצוות מקצועי, מיומן ואמין בעל ידע מקיף ומעמיק, בתחומים משפטיים שונים. עורכי הדין של המשרד מחויבים לכל לקוח וחותרים להשגת פתרונות לבעיותיו המשפטיות בדרך המקצועית והיעילה ביותר.

עשה ואל תעשה

דברו איתנו

מאד נרצה לשמוע ממכם, רק מלאו את הטופס מתחת ואנו נחזור אליכם בהקדם!