עו"ד טיפול בצוואות

צוואה היא מסמך בעל תוקף משפטי הנועד להעלות את רצונו של האדם על הכתב, וכולל לא רק חלקות ירושה אלא גם בקשות מיוחדות אחרונות של המנוח.

בעת פטירה בדרך כלל פונים לעו"ד לטיפול בצוואות כדי להבין את רצון המנוח בחלוקת הרכוש, לא פעם בטקס הקראת הצוואה מתגלים הפתעות של קיפוח חלק מהיורשים ועוד בקשות לא שגרתיות.

 

אמנם עריכת צוואה על ידי עורך דין בטרם פטירה היא הדרך המשפטית הטובה ביותר על מנת מסמך זה יקבל תוקף, אך ישנם מקרים בהם המנוח לא השאיר אחריו שום צוואה. במקרה כזה יופנו היורשים לבית המשפט לחלוקת הרכוש לפי החוק המסדיר חלוקה בין יורשים לפי קרבה בעת פטירה ללא צוואה.

 

כבר נכתבו פסקי דין רבים על צוואות שהתגלו כמזויפות או שנעשו במרמה לפי הפטירה על מנת לתעדף יורשים או לקפח לחלוטין יורשים אחרים בחלוקה לא שוויונית, פסק דין מהמפורסמים ביניהם הוא פסק הדין בראשי בו סופר על חלק מהיורשים שערכו צוואה עם עורך דין בנוכחות הסב בן ה-87 שיהיה במוסד טיפולי וסיעודי ולחלוטין לחלוטין ללא צלילות הדעת היורשים הללו ידעו היטב את מצבו וניצלו זאת על מנת לקבל את כל הירושה לעצמם.

בית המשפט באותו מקרה פסל את הצואה וחילק מחדש את הירושה.

 

כלומר, ישנם דרכים לערער על צוואות כאשר מערערים על האותנטיות שלהן, על הנסיבות בגינן נכתבו ופערי האינטרסים במקרה הספציפי.

כמובן על מנת לנהל הליך כזה נדרשת מיומנות של עו"ד לטיפול בצוואות כדי לצאת נשכרים מסכסוך זה.

ישנם סוגים שונים של תביעות וערעורים על צוואה עורך דין מוסמך מספק פתרון לכל בעיות אילו החל מפסילת צוואה או מתנה ועד לסכסוכים שונים בין יורשים.

 

עריכת צוואה כתובה על ידי עורך דין צוואות אינה הדרך היחידה לביטוי רצונו של המנוח, ישנם צוואות בעל פה של שכיב מרע שהתקבלו בפסיקה, או צוואות שנכתבו שלא בנוכחות עורך דין תלוי בנסיבות המקרה.

בית המשפט פוסק לא פעם בניגוד לצוואה לפי אמות הצדק כאשר שוכנע על ידי עורך הדין שנעשה עוול לצד התובע, לכן ישנה חשיבות רבה לשכירת שירותיו של עורך דין בקיא ומקצועי בתחום.

 

צפיר רוזנבלום משרד עורכי דין מתמחים בתחום בעריכת ותביעות צוואות

עשה ואל תעשה

דברו איתנו

מאד נרצה לשמוע ממכם, רק מלאו את הטופס מתחת ואנו נחזור אליכם בהקדם!