חדלות פרעון/ כינוס נכסים/ פשיטת רגל/ פירוקים

פשיטת רגל היא הליך חדלות הפרעון החל על חייבים שהם יחידים. בהכרזת החייב כפושט רגל יש יתרונות וחסרונות עבור החייב ונושיו; ברוב המקרים, החייב הוא המבקש הגנה מנושיו על ידי כניסה להליך זה. פשיטת רגל מצטרפת להליכי חדלות הפרעון הרלוונטיים לתאגידים: פירוק והבראה.

בעבר, הליך פשיטת הרגל היה הליך ארוך, מסורבל ומייגע הן עבור החייב והן עבור הנושים.

כיום, לאחר שינוי החקיקה בתחום חדלות פרעון, נכנס לתוקפו חוק חדלות פרעון אשר מחולל רפורמה בתחום חדלות הפירעון של יחידים ותאגידים, ומטרותיו להציב את שיקומו הכלכלי של החייב כערך מרכזי בהליכי חדלות פירעון, להגדיל את שיעור החוב שייפרע לנושים, להגביר את היציבות והוודאות של הדין, לקצר הליכים ולהפחית את הנטל הבירוקרטי. בנוסף, החוק עורך שינוי מבני ברשויות המטפלות בהליכי חדלות פירעון: בתי המשפט (הסמכות לדון בהליכי חדלות פירעון של יחיד הועברה מערכאת המחוזי לשלום), הכונס הרשמי (הממונה) ורשות האכיפה והגבייה.

שלבי חדלות הפרעון:
1. הליך חדלות הפרעון מתחיל בקבלת צו פתיחת הליכים שבו נקבע לחייב היחיד תשלום חודשי בהתאם ליכולתו הכלכלית שעליו לשלם החל מן החודש העוקב לאחר מתן צו פתיחת ההליכים. לאחר קבלת הצו מתחילה בדיקה שמטרתה בדיקת מצבו הכלכלי של החייב והנסיבות אשר הובילו לחדלות פרעונו. בתקופה זו אסור לחייב להגיע להסדרים עם חלק מן הנושים, אלא רק עם כל נושיו במסגרת הסדר מסודר ובאישור הממונה על חדלות הפרעון. ביום התקופה, הממונה ימליץ על תוכנית לפרעון החובות ובית המשפט יקיים דיון בהצעתו ובסיומו יתן צו לשיקום כלכלי.

2. צו לשיקום כלכלי שניתן בבית המשפט בהתאם להוראות צו השיקום הכלכלי. בשלב זה נלקחים בחשבון כל נכסי החייב היחיד והוא נדרש לשלם תשלומים חודשיים (שיכול ומשתנים לאחר הבדיקות שערך הנאמן) במסגרת תוכנית הפרעון שנקבעה לו. אם לחייב אין נכסים.

3. הפטר – לאחר תום תקופת תכנית השיקום, יקבל החייב הפטר ו"יפתח דף חדש". 

מי רשאי להגיש בקשה לצו פתיחת הליכים לגבי יחיד?

  • יחיד
  • נושה
  • היועץ המשפטי לממשלה

מי הגורם המוסמך לדון בהליך?

סך החובות עד 150,000 ₪ – הבקשה לצו פתיחת הליכים תידון בהוצאה לפועל, סך החובות מעל 150,000 ₪ – הבקשה תידון ע"י בית המשפט.

יש לציין כי ישנם חובות שלא ניתנים להפטר בהליך פשיטת הרגל , כגון: קנסות, חוב למזונות ועוד. ולכן, גם לאחר שהחייב מקבל הפטר מלא מכל חובותיו, חובות אלו נשארים ולא נמחקים.

בשל החשיבות הרבה של ניהול הליך חדלות פרעון בצורה נכונה, תקינה ומקצועית, תוך שמירה על כל דרישות המנהל המיוחד והדין, חשוב לקבל ייעוץ מקצועי של עו"ד המתמצא בהליך לפני תחילתו ולקבל ליווי מקצועי עד סופו.

משרדנו נותן מענה כולל – החל מהכנת המסמכים לצו פתיחת הליכים, תצהיר הסתבכות, הגשת הבקשה באתר הממונה על חדלות פרעון, מעקב אחר מתן צו תשלומים, הגשת בקשות במידת הצורך, מתן הסבר להכנת דוחות חודשיים, הכנה לחקירה, התייצבות לדיונים וכיו"ב.

לקביעת פגישת ייעוץ ניתן להשאיר פרטים באתר ו/או ליצור קשר טלפוני.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

עשה ואל תעשה

דברו איתנו

מאד נרצה לשמוע ממכם, רק מלאו את הטופס מתחת ואנו נחזור אליכם בהקדם!